Getinge utser Stéphane Le Roy till President Surgical Workflows och medlem av koncernledning

Göteborg den 12 november, 2018

Stéphane Le Roy har utsetts till President för affärsområdet Surgical Workflows och medlem av Getinges koncernledning. Stéphane har senast varit ansvarig för säljregionen South West Europe inom Getinges globala säljorganisation.

I hans nya roll kommer Stéphane att vara medlem i Getinges koncernledning och rapportera till Mattias Perjos, VD och koncernchef. Han tillträder positionen 15 november, 2018. Stéphane efterträder Paul Marcun som har valt att lämna Getinge för en annan karriärmöjlighet.

Stéphane tillför värdefull erfarenhet inom områden för medicinteknisk utrustning, tjänster och mjukvara. Han började på Getinge 2012 som landschef för Infection Control i Frankrike, och har tidigare haft ett flertal chefspositioner inom försäljning, produkt och marknadsföring för medicinska bildbehandlingssystem inom GE Healthcare samt Siemens.

Stéphane har en ingenjörsexamen från Ecole Nationale des Ponts et Chaussées i Frankrike och har även studerat ett år vid University of Texas i Austin, USA.

Kontakt
Jeanette Hedén Carlsson, Executive Vice President Communications & Brand Management
Email: jeanette.hedencarlsson@getinge.com

Anna Appelqvist, Vice President Corporate Communications