Getinge publicerar årsredovisning för 2018

Göteborg den 15 mars 2019

Getinge publicerar årsredovisning för 2018

Getinge publicerar idag årsredovisning för 2018 på svenska, tillgänglig för nedladdning eller beställning via Getinges hemsida. Årsredovisningen 2018 förväntas finnas tillgänglig på engelska i mitten av april.

Idag släpper Getinge årsredovisning för 2018 där verksamheten i stort beskrivs, men även olika exempel på hur produkterna och lösningarna gör nytta på markanden. Flera lanserade produkter från det gångna året lyfts i årsredovisningen, så som sterilisatorserien GSS för Life Science-kunder, anestesimaskinen Flow-c, diskdisinfektorn S-8668T och den kirurgiska lampan Maquet PowerLED II.

Årsredovisningen för 2018 finns nu nedladdningsbar på Getinges hemsida och kommer även att finnas tillgänglig på engelska i mitten av april. Den som önskar en tryckt version av årsredovisningen kan beställa en sådan via https://www.getinge.com/se/.

Lars Mattsson
Head of Investor Relations