Covid-19 resurscenter

Följ länken nedan för att läsa mer om hur vi kan hjälpa dig i kampen mot Covid-19.

Läs mere

Getinge utser Anna Romberg till Executive Vice President Legal, Compliance & Governance och medlem av Getinges koncernledning

Göteborg den 16 september 2020

Anna Romberg har utsetts till Executive Vice President Legal, Compliance & Governance och medlem av Getinges koncernledning. Hon tillträder positionen den 1 oktober 2020.

Anna kommer närmast från en position som ledningskonsult, där hon stöttade globala företag inom compliance frågor. Innan dess tjänstgjorde hon som Vice President Ethics & Compliance på Cargotec Oyj mellan 2016-2019. Hon har även haft ett flertal ledande roller kopplat till bolagsstyrning och compliance inom Telia Company AB.

Anna är för tillfället doktorand inom Corporate Governance & Compliance Management Systems vid Åbo Akademi och förväntas färdigställa sin utbilding under året. Hon är också en av grundarna av Nordic Business Ethics Network.

I hennes nya roll kommer Anna att vara medlem av Getinges koncernledning och rapportera till Mattias Perjos, VD och koncernchef. Hon tillträder sin tjänst den 1 oktober 2020.