Getinge lanserar S-8668T diskdesinfektor

Göteborg den 21 september, 2018

Getinge lanserar S-8668T diskdesinfektor

Getinge tillkännager idag lanseringen av diskdesinfektor S-8668T, den nya modellen i Getinge 86-serien, som har utformats i syfte att förbättra rengöringskapaciteten på sterilcentralen. Turbotekniken med multitasking-funktion i S-8668T gör att processtiden kan minskas med upp till 25 % vilket i sin tur leder till en ökad produktivitet.

Getinge 86-serien omfattar nu tre modeller (S-8666, S-8668, och S-8668T) och har utvecklats i syfte att förbättra effektiviteten på sterilcentralen. Turbo-funktionen (multitasking-funktion) hos S-8668T gör det möjligt för sterilcentralen att bearbeta fler instrument på kortare tid. Turbo-bearbetningen minskar den icke-produktiva tiden som krävs vid fyllning och tömning av processvatten och minskar processtiden med upp till 25 %. Det mest imponerande är att detta har uppnåtts utan att storleken på den aktuella 86-seriemodellen har ändrats, dvs. 160 mm eller 13 % mindre storlek än den föregående 88-Turbo-serien. S-8668- och S-8668T-modellerna gör det även möjligt att bearbeta EndoWrist®-instrument (instrument som används vid laparoskopiingrepp) med Getinges da Vinci-lösning.

”Med den nya diskdesinfektorn S-8668T antar Getinge utmaningen att förbättra produktiviteten för våra kunder”, säger Marcus Samuelsson, Business Development Manager Cleaning & Disinfection hos Getinge. ”Den sparar inte bara tid,resurser och minskad miljöpåverkan åt våra kunder utan den tillhandahåller även säkra och ergonomiska fördelaktiga funktioner som till exempel automatisk fördelning av rengöringsmedel vilket minskar behovet av att lyfta tunga containrar och minskar spill”.

Den heltäckande Getinge 86-serien omfattar även ytterligare funktioner, som till exempel en integrerad lösning, som använder samma moderna och intuitiva användargränssnitt, Centric. Serien omfattar även det automatiska lastnings- och urlastningssystemet Getinge Air Glide System som läser av informationen som finns på diskvagnens streckkod och startar automatiskt korrekt diskprogram.

Ta reda på mer om våra diskdesinfektorer i Getinge 86-serien på vår hemsida.

För mer information, kontakta:

Anna Appelqvist
VP Corporate Communications