Han drivs av nyfikenhet och ambitionen att bygga starka team

Marcio Mazons nyfikenhet och mångsidiga erfarenhet hjälper honom att se möjligheterna och hantera utmaningarna i sin roll som Global Sales President för Getinge i Latinamerika och Sydeuropa.

Marcio Mazon började på Getinge för nästan sju år sedan som Global Sales President för Latinamerika. Under hans ledning har regionen utvidgats och omfattar idag även Sydeuropa (Portugal, Spanien och Italien).

Marcio, som ursprungligen kommer från Brasilien, har bott i flera länder i Nord- och Sydamerika och Europa, och utgår nu ifrån Madrid, Spanien. Han började sin karriär som ingenjör inom elektroniktillverkningsindustrin, men gick snart över till försäljning och fokuserade så småningom på medicinteknik, där han har fortsatt sin yrkesbana.

”Jag uppskattar erfarenheten från att ha arbetat i olika branscher och länder, det ger mig bra förutsättningar i min nuvarande roll. Jag fokuserar på att undanröja hinder för att skapa effektivitet och att leda vår region utifrån Getinges gemensamma strategi, säger Marcio. ”Jag tycker om att samarbeta med människor från olika kulturer för att förstå vad som driver individer och att använda vår kollektiva kunskap och struktur för att uppnå fantastiska resultat.”

Marcio betonar vikten av nyfikenhet och aktivt lyssnande för att möta behoven hos både kollegor och kunder, och anser att närvaro och uppmärksamhet är nyckeln till ständiga förbättringar. Han är stolt över det arbete som hans team gör, inte minst när det gäller service.

”Kundservice är alltid vår prioritet, och våra serviceteam utmärker sig. Vi erbjuder inte bara fantastiska produkter, utan också en mycket solid och pålitlig kundservice. Det är naturligtvis avgörande att hålla utrustningen i gång på sjukhusen, så att den är tillgänglig för fler patienter och bidrar till att förbättra sjukhusens effektivitet. Vi gör en verklig skillnad på det här området och vi kan göra ännu mer.” säger Marcio. ”Ett tecken på det är att efterfrågan på service och förbrukningsvaror ökar i vår region. Vårt team är mycket engagerat och fokuserat på att hitta synergier och effektiviseringar för att möta efterfrågan.”

När han inte arbetar tycker Marcio om att umgås med familj och vänner och gillar att ge sig ut på en löprunda; det får honom att slappna av och ger honom nya idéer.

”Många gånger när jag kommer tillbaka från en runda skriver jag ner saker som jag tänkt på, då en löprunda ofta ger mig bra idéer.”

Det är uppenbart att Marcio trivs med sitt jobb och att han brinner för att utveckla både människor och verksamheten.

”Jag arbetar med fantastiska människor i ett fantastiskt företag. Vad mer kan jag begära?” avslutar Marcio.