Selecteer regio
Verzenden

Getinge introduceert gebruiksvriendelijke en robuuste operatielamp

Vandaag introduceert Getinge de nieuwe Maquet Ezea. Deze veelzijdige operatielamp, met een focus op functies die essentieel zijn voor OK-personeel, is gebruiksvriendelijk, gebouwd om lang mee te gaan en ontworpen om te voldoen aan de evoluerende normen voor risicobeheer.

"We versterken onze positie in het hoogwaardige segment voor OK-lampen door een stap voorwaarts te zetten op gebieden die belangrijk zijn voor de gebruikers. Ons doel is om klanten te voorzien van een gebruiksvriendelijke OK-lamp waarin de expertise van Getinge naadloos is geïntegreerd, zodat zij zich met een gerust hart kunnen concentreren op hun zorgtaken", zegt Sophie Santiago, Surgical Lights Product Manager.

Maquet Ezea is geschikt voor een breed scala aan omgevingen, waaronder algemene operatiekamers, spoedeisende hulp, poliklinische behandelkamers, verloskamers, laboratoria en zelfs intensivecareafdelingen.

"Dankzij de automatische instellingen is de lamp vooral geschikt voor kleine ingrepen waarbij chirurgische teams het apparaat alleen willen inschakelen en zich verder op de patiënt willen concentreren", zegt Sophie Santiago, productmanager voor Maquet Ezea.

Als we naar de details kijken, zien we dat de Maquet Ezea een ronde vorm heeft en een ultradunne en lichtgewicht lampkop waarmee hij gemakkelijk te manoeuvreren en te positioneren is, evenals vaste instellingen om de werkzaamheden te stroomlijnen.

Maquet Ezea voldoet volledig aan de nieuwe IEC 60601-2-41 Ed. 3.0 norm. De veiligheidslimiet van 160.000 lux wordt strikt gehandhaafd en nooit overschreden, ongeacht de positioneringsafstand.

Het chirurgisch team kan kiezen tussen vaste of instelbare kleurtemperaturen, met twee keuzemogelijkheden voor warm en koel wit licht om te voldoen aan individuele voorkeuren.

Om een soepel en aangepast verlichtingsbereik te bieden, wordt elke dimstap door het menselijk oog gezien met dezelfde hoeveelheid lichtverschil, om de ogen van de chirurg te sparen.

Het ontwerp is sober geweest, met vereenvoudigde elektronica en een kleiner aantal onderdelen in de lampkop, wat robuustheid en efficiëntie oplevert, met ecodesign altijd in het achterhoofd.

"Om zowel de inspanningen van onze klanten als onze eigen inspanningen op het gebied van duurzaamheid te ondersteunen, beschikt Maquet Ezea over lichtgewicht, veelzijdige, duurzame en recyclebare componenten en LED's met een laag energieverbruik", aldus Sophie.