Select region
Submit

Yuko Nagasawa tillträder som vd för Getinge Japan

Getinges nya vd för Japan, Yuko Nagasawa, inleder sitt arbete med ett tydligt mål: att utöka verksamheten i Japan genom att leverera en ökad mängd medicintekniska och Life Science-lösningar till kunder med hjälp av ett engagerat team av medarbetare.

Yuko Nagasawa har tidigare varit verksam inom läkemedelsindustrin och blev intresserad av en ny utmaning där hon kunde tillämpa sina erfarenheter.

– Medtech är ett intressant område och på Getinge tillhandahåller vi även lösningar för läkemedelsindustrin som jag har stor kunskap om, säger Yuko Nagasawa, som just har tillträtt sin nya roll som vd för Getinge Japan. Det är viktigt för mig att bidra till något betydelsefullt, och med Getinges lösningar känner jag att vi gör verklig skillnad för samhället.

Det hon ser fram emot mest är att lära känna och samarbeta med kunder, partners och sina nya Getinge-medarbetare.

– Att arbeta tillsammans med olika människor innebär att lära sig nya saker varje dag. Jag gillar att vara en del av inlärningskulturer där det finns en bra laganda. För mig kan varje människa göra skillnad så jag kommer att fokusera mycket på ökat engagemang tillsammans med det fantastiska teamet i Japan.

En annan sak hon brinner för är digitalisering och de stora fördelar som detta kan innebära för hälso- och sjukvården.

– Vi ser hur läkare och sjuksköterskor kämpar, exempelvis när pandemin var vid sin peak. Digitalisering inom hälso- och sjukvården innebär att rädda liv, men på en mer avancerad nivå. Det kan göra det lättare för sjukhus att lösa problem som personalbrist, förkorta operationstider och hantera omsättningen av sängar i tid. Vi befinner oss på en spännande resa där digitala lösningar kan leda till förbättringar inom vården genom effektivare arbetsflöden.

När hon inte arbetar laddar Yuko batterierna genom att tillbringa tid med sin familj och genom att utforska nya platser.

Läs mer om Getinges digitala lösningar >>